آشنایی با تجهیزات عکاسی تبلیغاتی

 
همانطور که میدانید هنر عکاسی دارای ژانرها و شاخه های گوناگون میباشد. هر کدام از شاخه های عکاسی نیازمند تجهیزات مورد نیاز خود است. اما در این بین عکاسی صنعتی، تبلیغاتی و پرتره نیازمند تجهیزات گوناگونی میباشد. از مکانی مناسب برای عکاسی گرفته تا وسایل نورپردازی. راسپینا در مقاله آشنایی با تجهیزات آتلیه ها سعی دارد تا بعضی از وسایل ضروری موجود در آتلیه ها که مورد استفاده بسیار قرار میگیرد را در اختیار شما قرار دهد.

 

دوربین عکاسی دیجیتال

 
دوربین یکی از پایه ای ترین ابزارهای عکاسی هر ژانری است.
با ورود دوربین های دیجیتال به دنیای عکاسی تحولی بزرگ در کیفیت و کمیت تولید عکسها اتفاق افتاد.
با ثبت تصاویر بصورت اطلاعات دیجیتال بروی سنسور، فیلم های نگاتیو عکاسی از رده خارج شد.
البته این دوربین ها در سال های اول تولید از کیفیت های پایینی برخوردار بودند. اما با پیشرفت تکنولوژی شاهد تولید انواع این دوربین های دیجیتال با کیفیت های فوق العاده هستیم. دوربین های دیجیتال توسط چند شرکت معروف با برندهای شناخته شده تولید شده اند. شرکت های معروفی همچون کانن، نیکون، سونی، لایکا، هسبلاد، فوجی و غیره مشغول رقابت در تولید این دوربین ها هستند. این دوربین ها با امکانات، کیفیت و قیمت های مختلف در اختیار کاربران قرار می گیرند. دوربین های قطع کوچک، دوربین های قطع متوسط و دوربین های قطع بزرگ انواع مختلفی از این دوربین ها هستند که هر کدام کاربرد و کیفیت منحصر به خود را دارند.
 

لنز

لنزها، از وسایل مورد نیاز برای آتلیه عکاسی که همیشه برای شما باقی خواهند ماند
لنزها یک ابزار عالی برای یادگیری هستند و ایده هایی را برای اولویت ها و نیازهایتان به شما می دهند.
چند راه برای اطمینان یافتن از انتخاب صحیح لنزهای جدید و خرید آنها وجود دارد.
لنزها گران هستند، اما تجهیزاتی هستند که همیشه برای شما باقی خواهند ماند.
توصیه می کنیم آنها را با دقت انتخاب کنید.
مرتب کردن لنز ها در اتاق نور (Lightroom) می تواند به شما یک ایده کلی درباره نحوه عکاسیتان بدهد.
فکر کردن درباره لنزهایی که می خواهید در ابتدا برای کسب و کار عکاسی خود
انتخاب کنید، یک راه عالی برای خرید وسایل مورد نیاز برای آتلیه عکاسی است.
 
با استفاده از نرم افزار Adobe Lightroom، می توانید تمام مجموعه لنز خود را بر اساس
فاصله کانونی در ماژول کتابخانه (library module) مرتب کنید.
این کار بسیار مفید است زیرا ممکن است متوجه شوید که از بین مجموعه لنز های
18 تا 55 میلی متری خود، بیشتر از 55 میلی متری استفاده کرده اید.
در صورتی که می خواهید در اولویت اول، از یک لنز f/1.8 و50 میلی متری استفاده کنید.
این مرتب سازی، امکان بیشتری برای کنترل عمق میدان را به شما می دهد.
 
راه دیگری برای انتخاب لنز ها این است که ابتدا نوع تصاویری که می خواهید ثبت کنید را تعیین کنید.
سپس شما می توانید آنها را دوباره بررسی کنید و تصمیم بگیرید که چه فواصل کانونی ممکن است نیاز داشته باشید.
شاید شما فقط بخواهید عکس های پرتره ای سر و شانه یا هدشات (headshot) بگیرید.
آن وقت باید از یک لنز اصلی 85 میلیمتری یا یک لنز زوم 70 تا 200 میلی متری استفاده کنید.
اگر به دنبال پرتره های دراماتیک تر هستید که واقعا بیننده تحت تاثیر سوژه قرار گیرد،
لنز 24 یا 35 میلی متری می تواند برای شما مناسب باشد.
 

سافت باکس

 
به جرات میتوان گفت که یکی از پرکاردبردترین لوازم های جانبی در عکاسی تبلیغاتی این باکس ها هستند زیرا به راحتی باعث کنترل نور می شوند. این باکس ها در ابعاد و اندازه های مختلفی هستند. معمولا رنگ داخل این سافت باکس ها سفید، نقره ای یا طلایی است که هرکدام بنا به نوع کاربردشان ویژگی هایی دارند. هر کدام از این رنگ ها درصد نور و پرتو ها را منعکس می کنند.
 

سه پایه عکاسی

 
شما برای کار با فلاش عکاسی و ثابت ماندن آن تا اتمام کارتان به طور قطع نیاز به یک پایه نگهدارنده یا همان سه پایه عکاسی نیاز خواهید داشت که این امر سبب آسوده‌گی هر چه بیشتر شما در حین کار شده و همچنین جابجایی راحت تر فلاش عکاسی بنابر زاویه و مکانی که می خواهید در طول کار فعالیت داشته باشید را میسر می کند.