آموزش عکس سلفي | ترفندهاي سلفي گرفتن | بهترين مدل هاي عکس سلفي

گرفتن يک سلفي خوب قوانيني دارد،که رعايت اين نکات براي بهتر ديده شدن عکس شما نزد دوستانتان بي تاثير نيست. عکس سلفي"Selfie" يا "عکس از خود" که به "عکاسي پرتره از خود" نيز معروف است،معمولاً توسط دوربين عکاسي يا دوربين موبايل توسط خود شخص گرفته مي‌شود که اين روزها تب آن به همه سرايت کرده است.

عدم رعايت حريم خصوصي

به احتمال بسيار زياد، هدف از گرفتن سلفي، اشتراک‌گذاري نتيجه در يک شبکه اجتماعي و يا قرار دادن آن به عنوان تصوير پروفايل در يک پيام‌رسان موبايل است. پس بسياري از افراد دور و نزديک به شما آن را خواهند ديد. عکاسي سلفي سبب شده کاربران بتوانند در مقايسه با قبل، خيلي سريع‌تر، راحت‌تر و بدون هيچ مقدمه‌اي از خود عکس بگيرند، به همين دليل بعيد نيست به شرايط اطراف خود توجه نکنند.

اهميت يادگيري عکاسي سلفي

از طرفي ديگر وقتي به يک محيط جديد رفته و ديدن مناظر زيبا سبب مي‌شود اختيارتان را از دست بدهيد، در هر لحظه نخواهيد توانست به منظور ثبت خاطره، از ديگران درخواست کنيد از شما عکس بگيرند. نکته مهم ديگر، عدم اطمينان به توانايي ساير افراد در عکاسي است، به اين معني که احتمال عدم ثبت مناسب تصوير توسط فردي ديگر بالاست. چند نفر داراي ذوق بالا در عکاسي در بين اطرافيان خود مي‌شناسيد؟

اما با ياد گرفتن تکنيک‌هاي عکاسي سلفي مي‌توان مطمئن بود بهترين تصاوير را به وسيله گوشي هوشمند خود ثبت خواهيد کرد

يافتن نقاط قوت

اين تکنيک عکاسي سلفي نياز به تمرين داشته و به مرور زمان به دست خواهد آمد. به منظور گرفتن بهترين تصاوير پرتره، بايد نقاط قوت و ويژگي‌هاي مهم صورت خود را پيدا کرد. همچنين با وجود تاکيد به قرارگيري دوربين کمي بالاتر از صورت حين عکاسي، بهتر است هر فرد زاويه‌هاي مختلف اعم از بالا يا پايين را براي سلفي گرفتن امتحان کرده و شرايطي که در آن تصاوير جذاب‌تري حاصل مي‌شوند را به خاطر بسپارد.

در صورت امکان از دوربين اصلي استفاده کنيد

قبول داريم که عکاسي در اين حالت کمي دشوار است و شايد مجبور باشيد چندين عکس بگيريد تا به کادربندي مناسب برسيد اما درنهايت کيفيت عکس ها شما را خشنود خواهد کرد.
لنز دوربين را تميز کنيد. شيشه‌ جلو دوربين بعد از چند تماس کوچک حسابي کثيف مي شود. تفاوت عکس ها با يک لنز تميز و لنز کثيف، از زمين تا آسمان است!
از به کاربردن فيلتر‌هاي زياد برروي عکس خودداري کنيد.
 

نور درست را انتخاب کنيد

بعضي اوقات نور زيادي وارد لنز دوربين سلفي شما مي‌شود که باعث مي‌شود تصوير شما سوخته به نظر بيايد. روي چهره خودتان در تصوير کليک کنيد تا مطمئن شويد گوشي شما را به عنوان سوژه اصلي شناخته است و در نهايت نتيجه بهتري برايتان به دست بيايد. اگر با اين کار نور خيلي خوب تنظيم نشد مي‌توانيد با بالا و پايين بردن همان انگشتي که روي صفحه کليک کرده‌ايد نور ورودي به دهانه لنز را به‌صورت دستي تنظيم کنيد. مانند تمامي عکس‌ها اگر بتوانيد منبع نوري را پشت سر دوربين قرار دهيد نتيجه بهتري به دست مي‌آوريد و اگر زير نور خورشيد هستيد بهتر است که با نور زاويه داشته باشيد. در نهايت هم مهم نيست که چه وضعيتي داريد در هر وضعيتي سعي کنيد از منابع نوري ناخواسته مانند سطوحي که بازتاب دارند دوري کنيد.

از تجهيزات عکاسي باکيفيت و مناسب استفاده کنيد

حتما استفاده از دوربين گوشي همراه ساده‌تر و بي‌دردسرتر است، اين گوشي هميشه همراه شما است و بلافاصله مي‌توانيد با ان عکس‌هايي در لحظه بگيريد اما همان طور که خودتان هم متوجه شده‌ايد کيفيت دوربين گوشي همراه به خوبي دوربين‌هاي حرفه‌اي عکاسي نيست. بنابراين اگر عکس‌هايي حرفه‌اي و سطح بالا مي‌خواهيد بايد براي خريد يک دوربين عکاسي باکيفيت سرمايه‌گذاري کنيد. البته اين دوربين‌ها هم جاي زيادي را در کيف شما مي‌گيرند و بايد درون محافظ قرار بگيرند و کار کردن با آن‌ها به کمي تخصص در عکاسي نياز دارد، از طرف ديگر لازم است که عکس‌ها را مستقيما به گوشي همراه خود منتقل کنيد تا بتوانيد آن‌ها را در شبکه‌هاي اجتماعي پست کنيد از اين جهت گاهي گوشي‌هاي همراه گزينه مناسب‌تري هستند

کادر بسته

يکي از مسائلي که اغلب در هنگام سلفي گرفتن باعث بروز مشکل مي شود، شلوغ بودن پس زمينه است. افراد و چيزهايي که در پس زمينه وجود دارند، باعث از بين رفتن تمرکز عکس از روي سوژه مي شوند. معمولاً اين اتفاق هم مي افتد که افراد حاضر در پس زمينه به دوربين شما نگاه مي کنند. راه حلي که با آن مي توانيد مشکل خود را حل کنيد اين است که کادري ببنيديد که چهره شما کاملاً کادر را پر کند. کادر بسته بهترين روش براي از بين بردن مشکلات اينچنيني است.

تمرکز کردن روي ويژگي هاي خود: اگر شما ميخواهيد از نماي نزديک از صورت خود عکس بگيريد، بهتر است قسمتي از صورت خود را که دوست داريد روي آن کار کنيد. براي مثال شخصي چشمانش زيبا است و اين شخص بايد روي چشمان خود کار کند تا عکس سلفي اش زيباتر شود.

گاهي خود واقعي تان باشيد

شما هميشه عکس هايي از خودتان، همان شکلي که ديگران شما را مي بينند، منتشر مي کنيد، اما خوب است گاهي از چهره بدون آرايش خود، مثلا زماني که از خواب بيدار مي شويد، عکس بگيريد تا ديگران هم با «چهره واقعي» شما آشنا شوند.

پاهاي تان را سوژه قرار دهيد

اگر مي خواهيد کفش هاي جديدتان را به ديگران نشان دهيد، دوربين را به سمت پاهايتان بچرخانيد. کادر را طوري تنظيم کنيد که انتهاي دوربين روي ران هايتان قرار گيرد.

مدل هاي رايج را امتحان کنيد

حتما با ديدن عکس هاي ديگران،بعضي از حالات رايج سلفي ها را شناخته ايد.شما هم مي توانيد از آن مدل ها الگو برداري کنيد اما در گذاشتن تگ هايتان کمي دقت کنيد.
 

سلفي با گروه ممنوع

عکسهاي گروهي به حالت سلفي جذابيتي ندارند. اگر واقعا به دنبال عکسهاي سلفي خوبي هستيد با گروه و تيم سلفي نگيريد. يکي از ترفند هاي سلفي، گرفتن سلفي يک يا نهايتا دو نفره است چرا که سلفي بيش از دو نفر جذابيت ندارند. در صورتي که تعداد شما زياد است سلفي نگيريد، عکس معمولي مي تواند گزينه بهتري براي عکاسي هاي دسته جمعي باشد.

دوربين را بالاتر از خودتان بگيريد تا به عکس هاي سلفي زيبا دست پيدا کنيد

در حالت طبيعي زماني که دوربين ها از بالا به سمت پايين تنظيم مي شوند تصوير بهتر و با کيفيت تري را به شما ارائه مي دهند که در ساير زاويه ها چنين تصاويري به دست نمي آيد. البته به جز مواردي که در آن از آينه استفاده مي کنيد قرار گرفتن دوربين از زاويه پايين مي تواند به شما تصوير بهتر و ويرايش شده اي بدهد، البته وضعيت چانه خود را در نظر بگيريد و طوري به آن شيب بدهيد که ترکيب چهره شما را به هم نزند و از اين طريق عکس هاي سلفي زيبا داشته باشيد.